JLM Dízel Antibakteriál 250ml
Csatolt dokumentumok
Cikkszám: | J02540 |
Szállítási díj: | 1.715 Ft |
Várható szállítás: | 2024. december 09. |
Elérhetőség: | Raktáron |
A JLM Dízel Antibakteriál távol tartja az algákat a dízel és a biodízel üzemanyagtartályoktól, a dízelolaj-elosztó rendszerektől és az üzemanyag rendszerektől.
|
|
|
Biztonsági Figyelmeztetés
C, Korrozív
R34
Veszély
Figyelmeztető mondatok
H304 – Lenyelve és a légutakba kerülve halálos lehet.
H314 – Súlyos égési sérülést és szemkárosodást okoz
P101 – Orvosi tanácsadás esetén tartsa kéznél a termék edényét vagy címkéjét
P102 – Gyermekektől elzárva tartandó
P260 – A por/füst/gáz/köd/gőzök/permet belélegzése tilos
P280 - Védőkesztyű/védőruha/szemvédő/arcvédő használata kötelező
P301 + P310 +P331 – Lenyelés esetén: Azonnal forduljon TOXIKOLÓGIAI KÖZPONTHOZ vagy orvoshoz, TILOS hánytatni
P305+P351+P338 – SZEMBE KERÜLÉS esetén: Több percig tartó óvatos öblítés vízzel. Adott esetben a kontaktlencsék eltávolítása, ha könnyen megoldható. Az öblítés folytatása.
P315 – Azonnal orvosi ellátást kell kérni
P405 – Elzárva tárolandó
P501 – A tartalom / edény elhelyezése hulladékként.
Leírás és Paraméterek
A kőolajból előállított üzemanyag a környezetre veszélyes komponenseket tartalmaz, beleértve a nagyon mérgező ként is. A bioüzemanyag természetes olajokból vagy zsírokból áll. A biodízel legfontosabb környezeti előnye, hogy ez a tiszta növényi olaj (PVO), biológiailag lebontható. |
A biodízel nem tartalmaz mérgező anyagokat, például ként, aromákat vagy más környezetre veszélyes összetevőket.
A mérgező kipufogógázok mennyiségének csökkentése érdekében a kormányoknak meg kell követelniük az üzemanyag beszállítóktól, hogy keverjék össze a biodízel egy előírt százalékát dízellel, amit a kőolajból nyernek ki. 2008 óta létezik egy szabvány, amely előírja az üzemanyagban lévő kén megengedett legnagyobb mennyiségét. A kén szintjét a biodízel és a kőolaj-dízel keverésével csökkentik. |
Egyre több ország teszi kötelezővé a biodízel használatát, a keverési arány országonként változik. A biodízelt tartalmazó dízel felismerhető a B betűről és a mellette található számról. (B5, B15, B20 vagy B90). Az 5, 15, 20 és 90-es szám a petróleumból nyert dízel üzemanyagban jelen lévő biodízel százalékát jelzi.
Az alga, mint nyersanyag a biodízelhez Az alga a biodízel egyik alapanyaga. Az alga dízel a bioüzemanyagok harmadik generációjának tekinthető, így a felhasználása egyre nagyobb mértékben nő. Minden üzemanyag tartalmaz egy bizonyos mennyiségű vizet. a dízel kevésbé kifinomult (szűrt), mint a benzin, így több vizet tartalmaz. A biodízel higroszkópos, ami azt jelenti, hogy kémiai összetétele miatt vonzza a környező környezeti nedvességet. |
A normál dízelben viszonylag nagyobb mennyiségű víz és a biodízel higroszkópos tulajdonságai miatt sok nedvesség van jelen.
Az algák szeretik a nedvességet; ez arra készteti őket, hogy szaporodjanak. Mint más növények, az algák is gyorsabban nőnek a hőmérséklet emelkedésével. A kén egyik tulajdonsága, hogy korlátozza az algák növekedését. Azonban, mivel az üzemanyagban lévő kén mennyisége manapság fokozatosan csökken, az algáknak így több lehetőségük van az üzemanyag-tároló rendszerben és az üzemanyagrendszerben való elszaporodásra.
Az iszap blokkolja az üzemanyagrendszert |
Az alga vizuálisan iszapként azonosítható – ez az iszap halmozódik fel az üzemanyag-tároló rendszerben és az üzemanyagrendszerben. Az iszap az üzemanyag tartályból terjed az üzemanyag csöveken keresztül az üzemanyag szűrőre. A dízelmotor üzemanyagszűrője egy olyan vízelválasztót tartalmaz, ami összegyűjti a nedvességet és megakadályozza annak bejutását az üzemanyag-szivattyúba, a dízel befecskendezőbe és a motorba. Az alga felhalmozódik a szűrőben és egy idő után eltömíti a szűrőt. Ennek eredményeképpen a motor egyre rosszabbul fog működni, és egy idő után már el sem fog indulni, hiszen az üzemanyag motorhoz való eljutása akadályozva van.
Az autót ezután szerelőhöz kell vinni. A szervizben kiderül, hogy az üzemanyagszűrő iszapot tartalmaz, amit ki kell cserélni. Az autó ezután újra használható, ez azonban majdnem biztos, hogy csak rövid időre szól. Az üzemanyagtartály és a csövek algájának növekedése a korábbiakhoz hasonlóan folytatódik, és a problémák hamarosan újrakezdődnek. |
Az üzemanyagban lévő algák másik káros hatása az, hogy az üzemanyag-szivattyúnál és a dízel befecskendezőknél is hibákat okozhatnak. A szigorú környezetvédelmi követelményeknek köszönhetően ezek a részek egyre pontosabbak és ezért érzékenyebbek. Még a szemmel láthatatlan legkisebb szemcse is súlyos hibát okozhat a csúcstechnológiájú komponensekben. Az a tény, hogy a komponensek szélsőséges követelményeknek vannak kitéve, rendkívül költségessé teszi őket.
A teljes üzemanyagrendszer megtisztítása fontos követelmény. Nagyon fontos, hogy ne csak helyettesítsük az üzemanyagszűrőt, hanem a teljes üzemanyagrendszert tisztítsuk ki. A Dízel Antibakteriál olyan anyagot tartalmaz, amely megöli az élő szervezeteket, mint például az algákat. Szélsőséges esetekben, az üzemanyagrendszerben az alga növekedés olyan nagy mértékű lehet, hogy adalékanyaggal már nem tisztítható. A kézi tisztítás az egyetlen megoldás erre. A kézi tisztítás után a JLM Antibakteriál megakadályozza az algák növekedését, és megtisztítja az üzemanyagrendszert. |