Miért kell nekünk a részecskeszűrő?

Röviden tömören azért, mert nekünk is jó, ha autónk kevesebb káros anyagot pöfög ki a levegőbe, hiszen feladata pontosan ez: összegyűjti a korom részecskéket, és egy adott telítettség után elégeti azokat.
Mivel a nevében is benne van, ez egy szűrő, és ahhoz hogy ez a szűrő jól működjön, pontos minden részletbe belemenő mérnöki munka áll mögötte.
A DPF, részecskeszűrőnek elég sok koromrészecskét kell felfognia, ezért úgy alakították ki a belsejét, hogy a beáramló kipufogógáz nem egyszerűen távozik, hanem mindenképpen át kell haladjon a kerámiatest lyukacsos szerkezetű, hosszúkás falán. Ebben a kipufogógázban lévő koromrészecskék fennakadnak, így azok nem jutnak ki a levegőbe, így csökkentve a légszennyezést.
Mondhatjuk igen alapos munkát végez, hiszen az autóinkba épített alkatrész képes a 0,1 µm méretű ultrafinom részecskék összegyűjtésére is. Egy mikrométer az 0,001 milliméter vagyis érzékelhető, hogy itt bizony tényleg apró, az emberi szemnek láthatatlan méretű részecskékről van szó, amit nagy hatásfokkal szűr meg a DPF részecskeszűrő. Nem véletlen, hogy a modern, részecskeszűrős autók kipufogója a legtöbb esetben fémtiszta, akár 4-5 év után is újszerűnek néz ki.
Mióta kötelező, és milyen típusú részecskeszűrők léteznek? Ezt következő bejegyzésünkben taglaljuk. Addig is nézzétek meg videónkat a DPF tisztítás 3 egyszerű lépéséről: